شرکت رنگ‌های صنعتی ایران،دانش بنیان صنعتی شد

شرکت رنگ‌های صنعتی ایران،دانش بنیان صنعتی شد

شرکت رنگ های صنعتی ایران موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان صنعتی در زمینه تولید جوهرهای چاپ دیجیتال از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردید.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، تاکنون نیاز مصرف کنندگان این محصول تماماً وارداتی بوده و شرکت رنگ های صنعتی ایران امیدوار است با تولید انبوه محصول مذکور نیاز صنعت چاپ و نساجی کشور را پوشش دهد و در فاز دوم بخشی از محصولات خود را روانه بازارهای منطقه ای نماید.

گفتنی است که چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه‌ای در تیراژهای کم‌تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیلهٔ چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه‌ای انجام می‌شود.

چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روش‌های سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه‌های دیگری که در تهیه پلیت‌های چاپ انجام می‌شوند برای تیراژهای کم‌تعداد جبران می‌شود.

این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد.

صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین‌های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

مرسوم‌ترین روش‌ها شامل چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هستند که پیگمنت یا تونر را بر روی زمینه‌های متنوعی همچون کاغذ، کاغذ عکاسی، کانواس یا بوم، چوب، فوم، شیشه، سنگ و … می‌نشانند. در بیشتر فرایندهای چاپ دیجیتال جوهر یا تونر همچون روش‌های سنتی در داخل کاغذ نفوذ نمی‌کنند بلکه لایه نازکی بر روی سطح تشکیل می‌دهند و در برخی سیستم‌ها ممکن است برای تثبیت آن‌ها بر روی زمینه از مواد اضافی و پوششی که توسط فرایندهای حرارتی یا تابش یووی افزوده می‌شوند نیز استفاده گردد.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
شرکت رنگ‌های صنعتی ایران،کارآفرین برتر استان اصفهان درسال ۱۳۹۸
نوشتهٔ بعدی
گفت و گوی مجله «بسپار» با فرامرز دهقانی، مدیر عامل «رسپاد» و رییس هیات مدیره «رنگهای صنعتی ایران»

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button