اجرای پوشش های محافظتی و شرایط فنی و تکنیکی آن

اجرای پوشش های محافظتی و شرایط فنی و تکنیکی آن

عامل فرسایش تهدیدی جدی برای تمام سازه ها و زیرساخت هاست. عامل فرسایش باعث تخریب سازه هایی مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها، خطوط لوله، برج ها و نظایر آن است.

اثرات اقتصادی فرسایش و خوردگی به قدری زیاد است که سالانه میلیاردها دلار در اقتصادهای جهانی برای این منظور هزینه می شود.

بنابراین بسیار مهم است که صاحبان و بهره برداران تاسیسات و زیرساخت ها برای محافظت از دارایی های با ارزش خود و جلوگیری از پیامدهای بالای فرسایش و کم کردن از هزینه های ناشی از اثرات خوردگی ضمن درک این مساله برای مقابله با آن اقدام کنند. مطالعه ادامه این مقاله می تواند کمکی باشد برای پیدا کردن بهترین شرکت رنگ صنعتی و اطلاع از مناسب ترین شرایط اجرای یک پروژه پوشش محافظتی.

برنامه ریزی برای کنترل و کاهش خوردگی تاسیسات

برنامه ریزی برای کنترل و کاهش خوردگی و کاستن از اثرات آن مزایای زیادی به همراه دارد که در این باره می توان به دو مورد اصلی و مهم اشاره کرد:

فایده اول کنترل خوردگی در سازه ها

اولین مزیت و فایده اعمال یک سیستم کارآمد کنترل فرسودگی در سازه ها و زیرساخت این است که چنین کاری عمر یک دارایی ارزشمند را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به سودآوری بیشتر یک زیرساخت خواهد شد.

عامل دوم کنترل خوردگی سازه ها

داشتن یک برنامه موثر در زمینه کنترل خوردگی در سازه ها باعث می شود زمان نگهداری و هزینه های مشمول نگهداری کاهش یابد. این مساله به خودی خود باعث استفاده بیشتر از یک سازه می شود. انتخاب یک مجری متبحر در قالب یک بهترین شرکت رنگ صنعتی می تواند اولین گام برای دستیابی به این مقصود باشد.

مشاوران و کارشناسان صنعت پوشش های صنعتی اعتقاد دارند که دو راه اصلی برای محافظت از دارایی های ارزشمند در مقابل خوردگی و فرسودگی وجود دارد.

نکته اول این مربوط به تغییر خواص فیزیکی یک فلز با استفاده از فناوری حفاظت کاتدی برای تحت تاثیر قرار دادن جریان در یک سازه و به حداقل رساندن خوردگی است.

مورد دیگر جداسازی فیزیکی سازه از محیط با اعمال پوشش محافظ است. به عبارت دیگر، مهم است که یک پروژه موثر برای پوشش محافظ به دقت برنامه ریزی و اجرا شود. یکی از مواردی که باید از آن اجتناب کرد، دست کم گرفتن پیچیدگی فنی یک پروژه است، بخصوص اگر قرار است پوشش روی یک سازه موجود اعمال شود. مخصوصا اگر سایت و پروژه در یک مکان دور افتاده باشد.

مطالعه بیشتر درباره سیستم پوشش پلیمری برای انواع سطوح 

پوشش محافظ فقط رنگ نیست

مشخص است که وقتی از پوشش محافظ صحبت می کنیم منظور ما فقط رنگ نیست. در بازار امروز محصولات متعددی وجود دارند که با ویژگی های خاصی مهندسی و ساخته شده اند که از یک ساختار در برابر اثرات محیطی محافظت کنند.

برای انتخاب بهترین محصول برای محافظت از سازه ها نکات متعددی وجود دارند که از آن جمله می توان به ملاحظات مربوط به ارزیابی های محیطی برای انتخاب پوشش های مورد نیاز اشاره کرد.

به عبارت دیگر از آنجایی که امکان انتخاب گسترده ای از میان محصولات موجود در بازار وجود دارد، لازم است که یک سیستم پوشش مناسب، بسته به شرایط تاسیسات مورد نظر انتخاب شود.

واقعیت این است که هیچ محصول واحدی وجود ندارد که تمام شرایط مربوط به سازه های مختلف و نیازهای مربوط به اعمال یک پوشش خاص را در خود داشته باشد. به این خاطر شرایط انتخاب پوشش مناسب بسته به سازها و مکان ها و اثرات محیطی متفاوت خواهد بود. در واقع انتخاب و اعمال پروژه های پوشش محافظ، از نظر انعطاف پذیری و سازگاری بسیار اهمیت دارد.

اغلب کارشناسان پوشش های محافظ و رنگ های صنعتی اعتقاد دارند که در صورتی یک پروژه پوشش‌های محافظتی، نتایج عالی برای مالکان و کارفرمایان به همراه خواهد داشت که به خوبی مطالعه، انتخاب و به نحو احسن اجرا شود.

این عوامل متعدد و فاکتورهای متنوع در موفقیت یک پوشش باعث می شود که وقتی یک پروژه پوشش محافظ با شکست مواجه می شود، تیم اجرایی با طیف گسترده ای از مشکلات مواجه شوند.

به این خاطر، اغلب کارفرمایان نکته سنج و باهوش ترجیح می دهند قبل از شروع یک پروژه پوشش محافظتی برای زیرساخت ها و تاسیسات خود، وقت زیادی را با مشاوران و مهندسین با تجربه بگذرانند. این مساله اگرچه ممکن است حتی مستلزم هزینه های اضافی هم باشد؛ اما وقتی که از موفقیت یک پروژه اطمینان حاصل می کنیم ضمن جلوگیری از هزینه های پیش بینی نشده، از شهرت و اعتبار مدیر پروژه و همه مدیران دخیل در مساله نیز محافظت خواهد شد.

استفاده از تخصص شرکت متخصص رنگ و پوشش

شرکت های متخصص رنگ های صنعتی و پوشش های محافظتی معمولا از تجربه و دانش مهندسین متعددی استفاده می کنند که اکثرا فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های صنعتی هستند. این دانش در کنار تجربه طولانی شرکت های رنگ صنعتی و پوشش های مختلف که در طول چندین دهه فعالیت به دست آمده است می تواند در کنار مشاوره های تخصصی، مهارت تیم های عملیاتی پروژه، تضمین کننده انتظارات یک کارفرما باشد.

تیم های تخصصی شرکت ها معمولا با مراکز مختلفی در زمینه های تحقیقاتی مربوط به تمام جنبه‌های خوردگی همکاری می‌کنند تا پایگاه دانش گسترده‌ای را گردآوری کرده و ضمن تجیمع آن با تجربیات طولانی خود بهترین شیوه ها را در زمینه مدیریت خوردگی و پشتیبانی از سازه ها ارائه کنند.

از سوی دیگر، وقتی که تمام اثرات خوردگی به طور مسئولانه مدیریت ‌شوند، محیط‌زیست محافظت می‌شود، ایمنی عمومی افزایش می‌یابد، و در عین حال اقتصادها بهبود می‌یابند.

جنبه های مختلف برای اجرای پوشش محافظت سازه ها

هنگامی که یک پروژه پوشش در حال انجام است، چندین جنبه وجود دارد که باید به دقت مدیریت شوند. مهم است که صلاحیت اعمال کننده را درک کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که پیمانکار اصلی مواد با کیفیت پایین تر را که با مشخصات مطابقت ندارند نمی پذیرد.

هزینه اجرای پوشش محافظتی سازه ها

موضوع دیگر این است که تلاش برای صرفه جویی در هزینه های پوشش عملا تلاشی برای صرفه جویی نیست. شاید یک پیمانکار بتواند امکانی برای صرفه جویی های محدود با اصلاح یک مشخصه یا تغییر در برخی از عملکردها پیدا کند. در این صورت ممکن است نتایج مورد نظر در دوره گارانتی همچنان حاصل شود اما حتما هزینه های نگهداری در آینده به مراتب بیشتر خواهد بود. به این خاطر باید گفت که هزینه های صرف شده برای پوشش های محافظتی نوعی سرمایه گذاری درجه اول محسوب می شود.

استفاده از تکنسین های ماهر برای پوشش های محافظتی

نکته دیگری که باید در این جا تاکید شود این است که شرکت های مجری پوشش های صنعتی حفاظتی و تکنسین های دست اندرکار باید مهارت های مناسب و لازم را برای اجرای علمی و عملی پروژه داشته باشند.

برای بهترین شکل اجرای یک پروژه حفاظتی سازه ها و زیرساخت ها چند نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است. از جمله:‌

• مهارت تکنسین های انتخاب شده برای اجرا.
• تجربه و ظرفیت شرکت انتخاب شده برای پروژه.
• استفاده از مواد محافظ با کیفیت.
• استفاده از تجهیزات مناسب.

باید گفت که حتی سلامت جسمانی و ویژگی های روانی تکنسین های دست اندرکار در اجرای موفق یک پروژه بی اثر نیست.

بهترین شرکت برای اجرای پوشش های محافظتی 

در مورد شرکت مجری پوشش محافظتی هم فاکتورهای بهره وری و پتانسیل های زیادی را باید در نظر داشت که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

• داشتن گواهی نامه های و تاییدیه های معتبر از منابع معتبر.
• انطباق دانش و توان شرکت با پروژه .
• کارنامه کاری شرکت در زمینه رنگ های صنعتی و اجرای پروژه های پوشش .
• سابقه علمی و عملیاتی شرکت از جمله کیفیت نیروی انسانی آن.

برای کارفرمایان راه هایی برای اطمینان از این موارد وجود دارد که ممکن است شامل پرداخت هزینه برای شخص ثالث برای بازرسی یا مشارکت یک شرکت پیمانکاری باشد که در زمینه بازرسی پوشش های محافظتی دارای تجربه است.

دوباره اندازه گیری، یک بار برش

درباره اهمیت فوق العاده مشاوره های قبل از اجرا، قبلا مطالبی بیان شد. اما در شغل نجاری ضرب المثلی هست که می گوید: «دوبار اندازه گیری و یک بار برش»

این مساله در صنعت پوشش های محافظتی و در زمینه حفاظت از خوردگی نیز کاملا مصداق دارد. به این معنا که پروژه را درست برنامه ریزی کنید. به خوبی مطالعات اولیه را پیگیری کنید. به میزان زیاد مشاوره بگیرید. با شرکت های مختلف صحبت کنید و در نهایت اجرایش کنید.

هزینه اجرای پوشش های محافظتی

هزینه اجرای پوشش های محافظتی بسته به شرایط و محل پروژه می تواند بسیار متغیر باشد. مثلا هزینه اجرای یک پوشش در کارگاه با یک ماده محافظتی مناسب و موثر می تواند در مقایسه با اجرای همان پروژه با متریال و تیم مشابه، در یک سایت بسیار کمتر باشد.

مطالعه بیشتر درباره اجرای پوشش های رزینی مختلف

اما به طور کلی فاکتورهای گوناگونی در زمینه هزینه انجام پوشش های محافظتی سازه ها و زیرساخت ها موثر هستند. در همه این موارد توجه به استاندارد های یک پوشش محافظتی سطح را نباید فراموش کرد.

به این خاطر هنگام برنامه ریزی برای اجرای یک پروژه پوشش محافظ، مهم است عواملی مانند جغرافیا ، دسترسی، آب و هوا، شرایط محیطی، حمل و نقل و مانند آن در نظر گرفته شود. برای مثال اگر محل اجرا، در یک مکان دورافتاده قرار دارد انتخاب مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل مواد و پرسنل به سایت عامل مهمی در هزینه اجرای یک پوشش محافظتی است.

علاوه بر این، سایت های راه دور ممکن است در معرض انواع و اقسام آب و هوا قرار داشته باشند که کاربرد و اجرای پوشش را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، باران های موسمی در مناطق گرمسیری باعث می شود، اسپری یک پوشش بر روی هر نوع ساختار و سطحی دشوار باشد.

تجزیه و تحلیل سلامت و ایمنی یک پروژه

باید به نحوه محافظت مؤثر از یک سازه و رسیدگی به هرگونه ملاحظات زیست محیطی توجه کرد.علاوه بر این مسائل متعددی در اجرای صحیح یک پروژه دخیل هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

• باید نحوه اجرای صحیح پوشش را در نظر گرفت تا اثرات آن بر روی نواحی اطراف را به حداقل برساند.
• همچنین بای از تکنسینی که ممکن است در مترهای بند دار در ارتفاع بالا کار می کند محافظت کرد.
• وقتی به محل می‌رسید، ممکن است چیدمان‌های عجیبی از پایه‌ها و مهاربندی‌ها وجود داشته باشد که دسترسی تکنسین به تمام قسمت‌های سازه برای اعمال پوشش را دشوار می‌کند.
• فقدان اطلاعات و عدم طراحی دقیق برای یک سازه، گاهی اوقات به این معنی است که انتخاب نامناسبی ممکن است صورت گیرد.
• گاهی اوقات گزینه‌های پوشش محدود هستند (به عنوان مثال، پوشش یک فلز به احتمال زیاد برای فلز دیگر نامناسب است).

دلایل نسبتا کمی وجود دارد که چرا پروژه های پوشش های محافظ ناموفق هستند. با این حال، برنامه ریزان اغلب به طور کامل پیچیدگی بسیاری از پروژه های پوشش را درک نمی کنند و در نتیجه، زمان و منابع را برای مدیریت موثر آنها سرمایه گذاری نمی کنند، که منجر به پیامدهای متعدد و هزینه قابل توجهی در صورت بروز مشکل می شود.

شرکت های متخصص معمولا در طول سال فعالیت‌های آموزشی مانند سمینارها و دوره‌های آموزشی را برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی متخصصان خود در مورد موضوعات خوردگی برگزار می‌کنند.

به این خاطر متخصصان خوردگی شرکت های معتبر که کارشان از سوی سازمان ها و شرکت های بزرگ دیگر به طور رسمی مورد تایید قرار گرفته است، درک درستی از علل خوردگی و تجربه راه‌حل‌هایی دارند که به آنها اجازه می‌دهد مکانیسم‌ها و رویه‌ها را به مشاوران و صاحبان دارایی توصیه کنند.

هر زمان و تحت هر شرایطی می توانید در زمینه اجرای انواع پوشش ها از جمله پوشش های محافظتی سطح برای پروژه های بزرگ زیرساختی و سازه با متخصصان و مشاوران شرکت رنگ های صنعتی ایران در تماس باشید.

شرکت رنگ های صنعتی ایران با تجربه ای طولانی با تولید میلیون ها متر مکعب رنگ های صنعتی و محصولات محافظتی با همکاری شرکت رسپاد مجرای میلیون ها متر مربع پوشش و تاییدیه های رسمی از سوی معتبر ترین شرکت های صنعتی و صنایع بالادستی قطعا گزینه و گواهینامه های بین المللی مناسبی برای اجرای پروژه های پوشش محافظتی و ضد خوردگی و حفاظت از دارایی های ارزشمند شماست.

همین طور برای اجرای انواع پوشش های کف مانند کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان می توانید با شرکت رسپاد تماس بگیرید.

رنگ صنعتی
بهترین شرکت رنگ صنعتی
نوشتهٔ پیشین
آماده سازی سطح برای پوشش و اهمیت کنترل رطوبت
نوشتهٔ بعدی
رنگ زینک ریچ معدنی و آنچه باید بدانیم

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button