مصاحبه خبرنگار هفته نامه بین المللی اقتصاد و نمایشگاه با مهندس شایق مدیر عامل شرکت رنگهای صنعتی ایران در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی

مهندس جواد شایق مدیرعامل شرکت رنگ های صنعتی ایران در نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی:
تولید محصولات منحصر به فرد در «شرکت رنگ های صنعتی ایران»

شرکت رنگ های صنعتی ایران، در سال ۱۳۶۱ به همت جمعی از متخصصین و صنعتگران زبده کشور تاسیس و به یکی از پیشگامان تولید رنگ های صنعتی کشور تبدیل شده است. این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات منحصر به فرد و با کیفیت از جایگاه ویژه ای در بخش رنگ های صنعتی ایران برخوردار است.

نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی

به مناسبت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مهمان غرفه این شرکت در نمایشگاه بودیم و با مهندس جواد شایق مدیرعامل شرکت رنگ های صنعتی ایران درباره فعالیت ها، برنامه ها و چشم انداز این شرکت گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید:

لطفا ضمن معرفی خودتان، تاریخچه ای از فعالیت شرکت رنگ های صنعتی ایران را تشریح کنید؟

جواد شایق مدیرعامل شرکت رنگ های صنعتی ایران و فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر رنگ دانشگاه امیرکبیر هستم. مجموعه رنگ های صنعتی ایران، سال ۱۴۰۱ چهلمین سال تاسیس خود را جشن میگیرد. این شرکت از قدیمی ترین مجموعه های حوزه رنگ و پوشش در ایران است و از ابتدا نیز فعالیت خود را در زمینه تولید رنگ های تخصصی متمرکز کرده است. از سال ۱۳۹۷ تاکنون با تغییرات مدیریتی و سهامداری که در بدنه مجموعه صورت گرفت من به عنوان مدیر عامل مجموعه در کنار اعضای هیئت مدیره مشغول به کار بوده ام.

شرکت رنگ های صنعتی ایران موفق به کسب چه دستاوردهایی در عرصه تولید شده است؟

در حال حاضر مهمترین ویژگی مجموعه رنگ های صنعتی ایران، نگاه کاملاً تخصصی به حوزه رنگ است یعنی تمام اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بدنه فنی و بازرگانی شرکت جزو متخصصین حوزه رنگ هستیم و ۲۰ نفر از کارکنان شرکت از جمله اینجانب از فارغ التحصیلان رشته مهندسی پلیمر رنگ دانشگاه امیرکبیر هستیم و بر همین مبنا تمرکزمان را بر روی تولید رنگ های کاملا تخصصی گذاشته‌ایم و به سمت تولید رنگ هایی رفته ایم که کمتر در ایران تولید شده و استانداردهای مورد نیاز را اخذ کرده باشد.

به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ تاییدیه NORSOK M-501 شدیم که یکی از سختگیرانه ترین تاییدیه های حوزه رنگ در دنیا محسوب می شود. همچنین ما در سال ۱۳۹۸ به کسب عنوان کارآفرین برتر شناخته شدیم. شرکت رنگ های صنعتی ایران به عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی فعالیت می کند و در بین شرکت های تولید کننده رنگ، علاوه بر پروانه تولید رنگ، تنها شرکت فعال در حوزه رنگ است، که پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صمت گرفته است.

نگاه ما رو به جلو است و و با رصد کردن فن­­آوری های روز دنیا، به دنبال نوآوری و تولید محصولات منطبق بر دانش روز دنیا هستیم و چشم انداز روشنی را در این صنعت برای خود پیش­بینی می­کنیم.

شرکت رنگ های صنعتی ایران چه محصولات شاخص و منحصر به فردی را تولید می کند؟

سیستم های رنگی را که در حوزه رنگ دریایی و رنگ offshore استفاده می شود از چند لایه تشکیل شده اند و پکیجی از محصولات ما می باشند که این پکیج محصولی دارای تاییدیه ۵۰۱ NORSOK M- است و تنها در شرکت صنعتی رنگ ایران تولید می شود .

از دیگر محصولات شاخص تولیدی و کاملا منحصر به فرد در مجموعه ما می توان به پلی یورتان فلوئورینه اشاره کرد که دوام پلی یورتان را ۶ برابر افزایش می دهد و تا ۶۰ سال قابل گارانتی هستند.

همچنین یک محصول با نام تجاری پلتا با خاصیت پوشش محافظ موقت در مجموعه رنگ های صنعتی ایران تولید می شود که از سطوح، تا زمان مورد نیاز محافظت و پس از آن براحتی از سطح مورد استفاده برداشته می شود.

و در نهایت آخرین محصول منحصر به فردی که در مجموعه به عنوان یک محصول دانش بنیان تولید می شود جوهر های دیجیتال پایه آب است که در صنعت نساجی کاربرد فراوانی دارد و برای اولین بار در ایران تولید می شود.

در زمینه صادرات چه دستاوردی را کسب کرده اید؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که در حال حاضر به کشور عراق صادرات داریم و در حال برنامه ریزی برای توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای حوزه CIS هستیم. البته با توجه به ظرفیت بالای بازار ایران عمده تمرکز و فعالیت ما در بازار داخلی است.

با چه هدف و رویکردی در بیست و ششمین نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی شرکت کرده اید؟

با توجه به دوران گذاری که به دلیل همه گیری ویروس کرونا پدید آمد و عملاً در ۲ سال اخیر، یا نمایشگاه برگزار نشده و یا خیلی کمرنگ برگزار شد. حضور در نمایشگاه امسال برای تمامی شرکت های فعال در این صنعت از اهمیت دوچندان برخوردار است و فرصت قابل توجهی برای ارتباط با همکاران، مشتریان و صاحبان صنایع و کارشناسان و متخصصان است.

شرکت ها به دنبال عرضه آخرین دستاوردها و محصولات خود در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت هستند. من شخصا نزدیک به ۱۴ سال است که با نمایشگاه ارتباط تنگاتنگ دارم به نظر من این دوره از نمایشگاه از لحاظ استقبال مشارکت کنندگان و عرضه محصولات و نوآوری های جدید بسیار ویژه است.

بسیاری از محصولات یونیک و منحصر به فرد ما در بازه زمانی همه گیری کرونا توسعه و ساخته شده است. از این لحاظ حضور در این نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button